lördag 5 mars 2011

Grandma´s Roses - Nytt mönster och utlottning!


Så var den då äntligen klar, min rosenquilt. Rosorna är ritade av min mamma, och eftersom hon "heter" mormor i vår familj så döpte jag quilten till "Grandma´s Roses".
Mamma har ritat sådana rosor så länge jag kan minnas så därför tyckte jag att det var roligt att göra något av dem. Jag specialbeställde rosorna, broderade och sydde block. Efter mycket knepande och knåpande är både quilten och mönstret klart. Du hittar det i shoppen.

Fler bilder:







4 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint komponerat, både färgerna och mönstret, en quilt att bli glad och inspireras av som ger sommarkänslor i vårvinterkylan.

    SvaraRadera
  2. jag är gärna med o tävlar..det va så himla fint så man blir salig!!! Jag skall berätta om dej på min blogg... skulle gärna lägga till dej oxå..men jag vet faktiskt inte hur man gör,,jag öppnade min blogg igår..så jag är ny på området...kikka

    SvaraRadera
  3. ja såå fin den vill jag gärna ha och är det en vinst så blir det extra kul

    SvaraRadera
  4. Det va länge sen du hade utlottningen nu!! jag väntar så på mönstret!! skulle va så kul att få sy ett litet täcke..men om du ha ångrat dej så kan du väl höra av dej isåfall så jag slipper gå o vänta..kram

    SvaraRadera