onsdag 1 februari 2012

Det var en gång...

....en mamma som behövde en skötväska till sin nyfödde son. Mamman var jag och sonen var Jonatan, 24 år i år. Då bestämde jag mig för att tillverka en själv. Fast jag fick hjälp av min mamma som ville göra tygtryck....


Så här ser den ut.....tyvärr saknas handtagen. Detta är ett av mina första alster i lappteknink.
Det är tur att man utvecklas, den tål knappast närbilder...


Linjalen och den räta vinkeln var inte uppfunna.....men jag tycker att väskan är härligt kreativ.


Så här ser insidan ut. Jag hade några bitar plastad frotté för lilleman (och senare även hans lillasyster)att ligga på och i fickorna hade jag blöjor, extrakläder och annat som var bra att ha.
Visst bara skriker det 80-tal om den?



Varför berättar jag då detta? Jo, eftersom jag tyckte att väskan var så praktisk så har jag börjat att göra en ny version av den som ska bli till ett mönster.
Det kommer att ingå i en liten serie som heter "Little Me".
Första delen i den serien finns som mönster i Fat Quarter som kommer ut i mitten av februari.

Vad det är är än så länge hemligt, men imorgon tänker jag bjuda på några "sneak peeks".......





3 kommentarer:

  1. Det är lätt att tänka att "det här är ju tidlöst", men sedan när man hittar det ett par år senare så är det väldigt daterat ...
    80-tal eller inte - jättefin var den ju!

    SvaraRadera
  2. Gjorde en liknande skötväska när min älsta föddes 1979 blev ett antal till kompisarna också.Kul att du tar upp iden igen.

    Kram Maria i Falun

    SvaraRadera
  3. Min första föddes -90 jag sydde en liknande väska i mintgrön med flygplan på! Väldigt inne och tufft då!
    Kram

    SvaraRadera