torsdag 23 juni 2011

Iland på Öland

Husbilspremiär!
Efter ett besök på Bilprovningen i förmiddags fick vår gamla trotjänare klartecken att rulla ett år till.
20+ och helt utan anmärkningar. Kollade med SMHI och bestämde oss för Öland.
Vi har inte varit där på minst 15 år, så nu var det dags....


Så här ser de ut, mina två följeslagare i helgen.


Hittade en trevlig husbilsplats i Degerhamn på södra Öland, precis vid havet.


Kvällsmaten tillagades på vår något enkla grill. Tur att det var lä bakom bilen annars hade den blåst omkull.


På vägen till Öland, ca 25 mil, passade jag på att sy klart kantbandet på huset. Nu är det bara några knappar som saknas. Också bättre bilder förstås, men det ska jag ta när jag kommer hem.


Så här fin utsikt har vi genom fönstret.



Morgondagens projekt: Nu är "Ungarna på gården" klar att brodera, men ikväll har jag för dålig belysning så jag får ge mig till tåls. Men mellan sillen och jordgubbarna imorgon ska jag nog kunna få till några stygn.


2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni har haft en riktigt skön Midsommar på Öland! Vilket härligt hus du har sytt!

    SvaraRadera