tisdag 25 oktober 2011

Nu är broderiet klart, äntligen!

Nu har alla barnen fått huvud och armar och ben. Jag tycker faktiskt att de blev riktigt söta.



Blev det likt?


Får jag lov att presentera Ingrid, Tullan, Kerstin....


.....Ingvar och Britt, min mamma.

Jag upptäckte att hon hade skrivit alla namnen på baksidan av bilden. Det står också att bilden är tagen på hennes andra examensdag.




Nu ska jag sy en aprikosfärgad ram runt bilden och sedan ska detta blocket sys fast nedanför.
Runt alltihop blir det en lite bredare ram av ett ljust tyg med små blommor på.


Sedan är det dags att quilta. Brädväggen ska jag sy på maskin och stenarna på marken blir handquiltade.
Nu känner jag mig riktigt taggad att fortsätta. Men det blir inte förrän i morgon för nu är det annat som väntar....


3 kommentarer:

  1. Hvilken helt vidunderlig ide du har fået. Din blok er bare blebvet så sød. Jeg glæder mig til at se fortsættelse.
    Kram
    Anne-Mette

    SvaraRadera
  2. Men vad fint det blev. Och vilken bra idé!

    SvaraRadera