lördag 18 september 2010

Hösten är här!

Nu är sommaren slut för denna gången, helt säkert. Det mer än regnar här just nu. I går kändes det som om man hade haft mer användning för en båt istället för bilen, eller ännu bättre, en u-båt!

Men iväg skulle vi. Jag och min dotter var inne i stan och köpte färg till tvättstugan.
Den 35 år gamla skrubben ska få en ansiktslyftning. Så efter en halv dags skrubbande (fy vad läskigt det kan bli bakom saker) och en hel del spacklande bar det iväg till stan.

Vi bestämde oss för en asfaltsgrå kulör, snyggt till det ljusare grå golvet.
Sedan försökte vi hitta ett lila tyg att ha till gardiner, "fondvägg" och lite annat, men i Halmstad går det inte att köpa snygga tyger, ytterligare en gång är detta bevisat.
Men en "tygutflykt" har väl ingen tackat nej till?

Och idag när Josefin slutat jobba ska det målas....
Före/efter-bilder kommer senare.

Under tiden håller jag till nere i Syverkstan och syr så det ryker!
Och om höstfärgerna inte har hunnit komma ute ännu så finns de i alla fall här.

Visst är det härliga tyger, väntar liksom bara på att jag ska sätta kniven i dem!

Här har jag skurit till delarna till solrosblocken.....

....och här är de ihopsydda. Sedan tillsatte jag några blandande kvadrater, pumpor och lönnlöv och det hela resulterade i en höstlöpare!

Nu ska den "bara" quiltas och förses med en mörkbrun kant. Det är en av sakerna som står på programmet i dag.
Sedan hade jag tänkt skära till lappar till mitt "Fat Quarter-projekt", kanske sy blocken också. Tidsoptimist står det på mitt visitkort!

Ni har väl tittat in på min nya hemsida?!

www.syverkstan.net

Missa inte tävlingen där och inte heller min Give away på den andra bloggen.

Ha det bra i höstrusket!

Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar