tisdag 21 september 2010

Många stygn blev det....

Igår quiltade jag klart min höstlöpare. Efter ett antal timmar vid symaskinen och en värkande nacke senare blev det klart. Jag blev rätt nöjd med resultatet, väldigt nöjd faktiskt. Så då är det bara att bita ihop och kanta den också. 
Ett av de mindre roliga momenten tycker jag även om det innebär att projektet blir klart. För min del är det inte handsömmen som är problemet, jag tycker om att sy för hand. Nej det är det här med en massa remsor som ska skäras och skarvas och sys och "hörnas".....det tycker jag är trist. Sy för hand är avkopplande. Kan dessutom göras tillsammans med en kopp kaffe framför tv:n.

Här är resultatet:

Först sydde jag runt alla kanter med langettstygn. Sedan sydde jag alla linjer två gånger för att de skulle framträda tydligt.
Solrosorna fick kråkspark runt kanterna.
Detta är egentligen lite hemligt, men kunde inte låta bli att visa i alla fall. Blocken ingår i det projekt som jag håller på och designar till Fat Quarter. Vad det ska bli tänker jag däremot inte berätta.......
Tvättstugan blev färdigmålad igår kväll, ska försöka ta några bilder i kväll och visa. På fredag bär det av till Gekås/IKEA för inhandling av hyllor, lampor mm. Spännande. Undrar om det blir roligare att stryka?
Om någon undrar över formateringen i detta inlägget, så kan jag berätta att det gör jag med. Använder bloggers nya redigerare och har hittat många fördelar. Får nog besvära mig med att läsa om hur man gör vissa saker.....

Ha det bra, hoppas att solen skiner hos er också!
Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar